Day 3, Los Angeles-Laughlin

12 juni 2017 - Laughlin, Nevada, Verenigde Staten

Vandaag is de eerste echte reisdag. We moeten een kleine 600 km afleggen. Gelukkig hebben we een paar prachtige hoogtepunten onderweg. Vanuit L.A. zie je het landschap al snel veranderen en voor je het weet zit je in de woestijn, de Mojave Desert. We maken een stop bij een grote supermarkt en kunnen even snel de nodige artikelen aanschaffen alsmede de lunch. Die lunch gaan we vervolgens een uur later opeten in Joshua Tree National Park. Dit park herbergt een ontzettende hoeveelheid prachtige rotspartijen en Joshua Tree's. We hebben even vrije tijd om wat dieper het park in te gaan en al klauterend en mooie paadjes volgend in Hidden Valley worden we telkens opnieuw verrast door wéér een mooier plaatje en wéér een ander vergezicht. Het lijkt wel een maanlandschap, met kraters, maar ook met veel Joshua Tree's en struiken, al merk je goed dat dit de woestijn is. We maken een paar uur verder weer een korte stop bij 'Roy's café' om daar het wereldberoemde Route 66-sign op het asfalt te fotograferen. Hier is het ineens écht warm! We vervolgen al snel weer de weg en komen aan in de casinoplaats Laughlin, de overnachtingsplaats voor vanavond. We're in Nevada, alles kan hier! We beginnen met een Happy Hour, maar daar heb ik nog maar een half uurtje voor, daarna even lekker douchen en om half 9 spreek ik met een groepje af om te gaan eten. Na het eten wilden we lekker even wat drinken, we zitten tenslotte in een casino en alles mag in Nevada! De pubs sloten alleen om 22 uur al...tja... ook hier is het blijkbaar maandag...gokken kon trouwens nog wel, het stereotype beeld van de huisvrouw met de big basket of coke achter de gokautomaat klopt trouwens écht! Ze zitten er in grote getale! Maar het voelde niet als mijn Lucky Night, it ain't Vegas yet, dus ik ben maar naar de hotelkamer gegaan om dag 3 te beëindigen. Morgen dag 1 bij de Grand Canyon en ik heb de knoop doorgehakt: ik ga mee met de helikoptervlucht over de Grand Canyon!!

1. Aafke:
    14 juni 2017
    Gelukkig staan de foto s nu goed. Wat een prachtig land Jeroen
  2. Nicole:
    14 juni 2017
    Jeetje jeroen wat gaaf allemaal en wat zie je veel. Super leuk om te lezen wat je allemaal doet! Geniet!!
  3. Niek:
    14 juni 2017
    Ha die Jeroen, mooie verslagen super om te horen allemaal!

Mooi dat je in de helikopter gaat en geniet alvast van het mooie uitzicht.

Groeten Niek
  4. Bert Tiemersma:
    18 juni 2017
    He zwager,

Wat een mooie verhalen en plaatjes, fijn dat je zo lekker aan het genieten bent.

Goed dat je gekozen hebt voor de helikopter vlucht, hoor er altijd mooie verhalen over.

Have fun!!!