Day 9, Bryce Canyon

18 juni 2017 - Bryce Canyon National Park, Verenigde Staten

En dan denk je dat je het mooiste misschien al wel gezien hebt....Bryce Canyon! Prachtig! Misschien wel mooier dan de Grand Canyon, sowieso heel anders. Het Park is beroemd om zijn amfitheaters met unieke geologische rotsformaties (ook wel 'hoodoos' genoemd). We komen aan en mogen zelf de dag indelen. We besluiten met 6 man de omgekeerde weg te volgen om zo de drukte van de groep te ontwijken. Op zich een goed plan, ware het niet dat we die bus met Japanners over het hoofd gezien hebben. Na ons hierdoorheen geworsteld te hebben beginnen we aan de afdaling vanaf de Rim, deze route duurt ongeveer 2-3 uur en je loopt eigenlijk door en om veel rotsformaties heen. We worden telkens opnieuw verrast door de prachtige kleuren die continu haast mysterieus van kleur lijken te veranderen, tè mooi! Haast om de meter ziet het uitzicht er weer anders uit, niet alleen qua kleuren, maar ook qua geheel. De éne natuurlijke creatie is nog mooier dan de andere. Het is een prachtige wandeling, we komen tot de conclusie dat de vele meters naar beneden toch ook echt uiteindelijk weer naar boven leiden, maar het is een èchte aanrader! Wàt een mooie plaatjes leveren de hoodoos op! Na de wandeling eten we even wat om vervolgens de volgende wandeling te starten: 1.5 uur langs de Rim omhoog via Inspiration Point naar Bryce Point. Ook dit is weer best klimmen! De uitzichtpunten leveren fraaie vergezichten op, maar de wegen ernaartoe had ik ook absoluut niet willen missen. Het is een mooie dag geweest, we vinden dat we best een biertje verdiend hebben! Alleen...dat mormonenbier hè....Morgen op naar Las Vegas!

1. Annelies:
    20 juni 2017
    Hoi Jeroen, wat een belevenis en wat een prachtige plaatjes!
  2. Eimie en gerda:
    20 juni 2017
    Ohh Jeroen wat geweldig om tussen die rotsformaties te wandelen. Wel een mormonenbiertje verdiend dacht ik en als er te weinig alcohol inzit drink je er toch nog een paar hahaha. Groet ons gerda
  3. Anneke:
    20 juni 2017
    Wat voel je je dan ineens klein hè?!
    Mooi vastgelegd! Have fun!
  4. Paul Tiemersma:
    20 juni 2017
    Wat een mooie plaatjes!! En een mooi reisverslag!! Nog heel veel plezier jeroen
  5. Petra:
    21 juni 2017
    Hé Jeroen! Mooi om zo je reis te volgen. Indrukwekkend en bijzonder. Have a nice day! ;)