Day 1, Amsterdam-Los Angeles

10 juni 2017 - Long Beach, California, Verenigde Staten

Vandaag begint het avontuur! Vanochtend al vroeg ontbeten bij Van der Valk onder het mom van "je weet nooit wanneer je weer wat krijgt" en 7.4 kg zwaarder op weg naar Schiphol. Het eerste wat me in het vliegtuig gevraagd werd was "Kip of pasta meneer?". Tja, 11 uur en 2 hoofdmaaltijden, 3 desserts en nog een paar films later sta je dan ineens op het vliegveld van Los Angeles! Daar heb ik mijn reisgenoten getroffen, zo op het eerste gezicht een groep met verscheidenheid en een gezamenlijke insteek: we hebben er zin in! We worden naar het hotel voor de eerste 2 overnachtingen gebracht: schip de Queen Mary, vanaf 1936 dienstdoenend als trans-Atlantisch passasiersschip tussen Southampton en New York, nu genietend van een welverdiend pensioen in Long Beach California! Kon slechter als hotel. Een lekkere welkomstborrel en een opfrisbeurt verder gaan we naar Long Beach, een mooi aan de kust gelegen stadsdeel van L.A. (L.A. is groot! In de stad wonen 4 miljoen mensen, met de bijbehorende gebieden zoals Long Beach, Hollywood, Beverly Hills meegerekend zelfs 13 miljoen! Van de ene naar de andere kant lukt je wel in een uurtje of 4) Aldaar is er een vinkje gezet op de bucketlist: de eerste American burger is verorberd! Na een leuke wandeling met een paar van de groep en nog een biertje in de pub werd het tijd om terug naar het schip te gaan, met het tijdsverschil van 9 uur meegerekend was ik ook al 26 uur op. De oogjes gingen vanzelf dicht en daarmee komt een eind aan dag 1.

1. Lisanne:
    De start is goed.
  2. Aafke:
    12 juni 2017
    Die 7 kilo heb je er al weer afgelopen dus. Wat een prachtig schip.
  3. Lisanne:
    Wauw!
    Klinkt goed!!!
  4. Leidy:
    Dat ziet er goed uit .
  5. Monique:
    12 juni 2017
    Super broer! Ziet er goed uit!
  6. Ellen Nijmeijer:
    Mooi man!!