Day 8, Capitol Reef, Waterpocket Fold

17 juni 2017 - Capitol Reef National Park, Utah, Verenigde Staten

Vandaag vertrekken we weer vroeg, met een kleine 500 km voor de boeg is het weer één van de langere reisdagen, met als eindbestemming Bryce Canyon, die we morgen gaan bezoeken. We komen in de ochtend na een paar uur door Mormonenland te hebben gereden (2 uur rijden en ik heb geen Mormoon gezien! Alleen zand, droog prairielandschap en af en toe een joekel van een plateau of tafelberg) aan in Goblin Valley State Park. We lopen door Mushroom Valley, de natuur heeft allerlei rotsformaties gevormd, veel in de vorm van paddestoelen. Ik vind het gegeven, dat het dichtsbijzijnde lichtpunt op 16 km zit en dat je hier op deze hoogte daarmee 's nachts een geweldige blik op de sterrenhemel hebt misschien nog wel mooier dan de mushrooms zelf. We lunchen bij Duke's Slickrock Grill en ik maak 'The Conqueror' burgemeester, een heerlijke burger! We rijden richting Capitol Reef, een beste rimpel in de aardkorst en maken een stop om dit park te fotograferen. Het park wordt gekenmerkt door de Waterpocket Fold, een 160 km(!) lange rotsmuur van 150 meter hoog. In de rotsmuur kun je mooi de geologische lagen van verschillende tijdperken zien. De uitzichten zijn weer fraai. We vervolgen onze weg en klimmen naar 9000 feet (3000 meter). De sneeuw is hier inmiddels al wel verdwenen, de steile afgronden daarentegen niet...Gelukkig bereiken we veilig ons hotel in Bryce Canyon. Vandaag was het niet zo spectaculair, maar morgen gaan we naar Bryce Canyon National Park! De dagen vliegen hier voorbij!