Day 16, San Fransisco

25 juni 2017 - San Francisco, California, Verenigde Staten

Vanochtend beginnen we met een korte stadstour door San Fransisco. De stad heeft meerdere bijnamen. Eén daarvan, 'City of Fogs', wordt direct waargemaakt: de stad is 's ochtends in nevelen gehuld.  We bezoeken de Golden Gate Bridge, dè blikvanger, wie kent hem niet? De brug is 2.7 km lang, hangt over de Baai van San Fransisco en de opening van de Stille Oceaan en heeft een majestueuze uitstraling. We bezoeken nog een park en een museum alvorens we afgezet worden bij de baai. De rest van de dag is voor onszelf. Ik ga eerst met een groepje naar Fisherman's Warf, de pier (Pier 39) waar de zeeleeuwen liggen te genieten van de zon. Aansluitend maken we een prachtige bootreis over de Baai, we varen onder de Golden Gate Bridge (het is middag; de mist is weggetrokken en de lucht is inmiddels helderblauw) door, daar waar we vanochtend nog op gelopen hebben. We draaien en op de terugweg aanschouwen we de skyline van San Fransisco, we varen vlak langs het wereldberoemde gevangeniseiland Alcatraz, vroeger één van de zwaarst beveiligde gevangenissen ter wereld, Al Capone heeft hier nog een poosje geresideerd, en zien ook de Bay Bridge. Na de boottocht ga ik op zoek naar de Cable Tram. San Fransisco is gebouwd op 43 heuvels, de Cable Tram is een mooie manier om deze heuvels te bedwingen. De handbediende kabeltram is kenmerkend voor de stad en even later hang ik aan de buitenkant van de tram! We rijden over de heuvels van San Fransisco en uiteindelijk keren we weer en gaan terug naar Fisherman's Warf, alwaar we onder het genot van een lekker biertje de zon zien ondergaan boven de Baai, prachtig! Ik heb in deze reis moeten dealen met hittegolven, ik heb 48°C in Vegas overleefd, ben heelhuids uit de Mojave Woestijn gekomen, temperaturen boven de 40 graden waren eerder regel dan uitzondering en hier in San Fransisco krijg ik het voor elkaar om met 17°C compleet te verbranden! Zeldzaam. We slenteren gezellig de stad rond en genieten van de vele gezichten van de stad. San Fransisco, je was geweldig! Morgen vlieg ik naar huis, terug naar mijn lieve Anneke en míjn 2 wereldwondertjes!

Dit is mijn laatste reisverslag, ik heb van ieder moment genoten, het was prachtig!! USA, you're magnificent!

1. Aafke Feenstra:
    27 juni 2017
    En ik heb genoten van je prachtige verhalen en foto's. Denk dat je nu over vijf minuten je liefste weer in je armen mag sluiten en vanmiddag "jouw wereldwondertjes". Tot gauw Jeroen. Blij dat je na deze fantastische reis weer veilig thuis bent.
  2. Lisanne:
    27 juni 2017
    Wauw Jeroen!!! Ik heb echt mee genoten van je prachtige reis!!!!
    Fijn dat je net weer veilig bent thuis gekomen!!!! Thanks voor het delen van je mooie verhalen en foto's!!!!!
  3. Jeroen Lensen:
    28 juni 2017
    Graag gedaan, fijn dat jullie de verhalen & foto's leuk hebben gevonden!
  4. Eimie en gerda:
    28 juni 2017
    Bedankt dat wij konden meegenieten van je mooie reis Door het lezen van je prachtige verhalen. Nu weer lekker van je mooie gezinnetje genieten, wat zullen zij blij zijn dat je weer terug bent. Groet Eimie en gerda