Day 15, Sacramento, Sonoma

24 juni 2017 - San Francisco, California, Verenigde Staten

'The end is near'. We beginnen te beseffen dat de reis bijna ten einde is. We vertrekken vanuit Modesta in de richting van Sacramento, de hoofdstad van Californië. In het oude Sacramento staan nog veel historische gebouwen die stammen uit 1849, het begin van de 'Gold Rush', de goudkoorts, die Californië deed ontwikkelen tot een welvarende staat. Aansluitend rijden we naar Sonoma, samen met Napa het hart van de Californische wijnindustrie. Ik heb me ingesteld op een wijnproeverij, deze blijkt alleen niet in het programma te zitten. Na enige overredingskracht zitten we even later toch met 15 man en onze reisleidster gezellig wijn te proeven in een leuke Wine Tastery! Lekker hoor! Het heuvelachtige landschap en het milde klimaat geven het landschap een Italiaanse uitstraling. De prijzen van de wijnen hebben helaas meer een Haute Couture uitstraling. We rijden verder naar San Fransisco, de laatste halte van deze reis. We komen met een fraaie entree de stad binnen, over de Golden Gate Bridge. The City of Fogs doet zijn naam eer aan; de baai rechts is in mist gehuld. Links doemt de skyline van San Fransisco op, een stad van 7 bij 7 mijl, zeer compact, omschreven als mooiste en duurste stad van de Verenigde Staten! Vanavond gaan we slenterend door de binnenstad op zoek naar een gezellig restaurant, we komen uit bij 'The Stinking Rose', alles ademt hier knoflook. Wij een paar uurtjes later ook...