Day 11, Las Vegas

20 juni 2017 - Las Vegas, Nevada, Verenigde Staten

Na een korte nacht wil ik gaan ontbijten, ik kom terecht bij een lunchbuffet om 11 uur in de morgen. Het ontbijt was even daarvoor afgelopen en ik heb geen trek in een Subway. Ik neem aan dat het lunchbuffet genoeg lekkere broodjes heeft. Een paar minuten later zit ik met 2 koppen koffie vrolijk aan de pizza, gevolgd door patat met loempia en beef teriyaki. Tja... Vandaag is het officieel de warmste dag ooit in Las Vegas: 48°C! Een goede dag om een flink programma te bedenken! Ik besluit met een paar reisgenoten naar de Strip te gaan om nog verschillende hotels beter te bekijken, aansluitend gaan we met een bus naar een grote outletmall. De airco in de bus is kapot, wij gaan ook kapot. Gekkenwerk. In de Mall shoppen we even en dineren we in The Cheesecake Factory. We vervolgen onze weg en gaan naar Fremont Street, zeg maar het oude Downtown Vegas. Hier hebben ze een prachtige lichtstraat met een koepel waarmee ze lichtshows geven met meer dan 12.5 miljoen ledlichten en zo een gewéldige ambiance creëren. We maken de Fremont Street Experience mee, een show weergegeven op die koepel: gaaf!! Er lopen allerlei straatartiesten, er valt van alles te beleven, super om mee te maken! We vervolgen onze weg en keren terug naar de Strip. We bekijken en bezoeken nog meerdere hotels, ieder hotel is weer uniek. Het éne hotel heeft de Eiffeltoren, In The Venetian hebben ze Venetië nagebouwd, in Ceaser's Palace waan je je in de Griekse oudheid, ik kom het vrijheidsbeeld tegen, het Empire State Building, je kunt het niet bedenken of het is er. Dan weer is er een achtbaan om het hotel heengebouwd, dan weer sta ik naar Flamingo's te kijken in de hoteltuin, ik verdwaal zowat in Mandalay Bay, ga met de monorail naar het naastgelegen Excalibur, wat weer lijkt op het Kremlin, loop langs Luxor, MGM Grand en nog meer leuke optrekjes. Dan zie ik eindelijk The Venetian, het Belaggio, Treasure Islands en het Mirage, dit betekent dat het reuzenrad niet ver weg is, alwaar de shuttlebus ons naar het hotel brengt. Het is een hele gezellige dag boordevol indrukken geweest. Ik kwam naar Amerika voor de overweldigende natuur, maar daarnaast is een bezoek aan Las Vegas mooi meegenomen!